Sebastian Fitzek & Michael Tsokos - Izolovaní

24.10.2019

Žáner: psychologický triler
Väzba: pevná s prebalom
Počet strán: 288

O knihe

Ilustrátorka komiksov Linda sa utiahla na ostrov Helgoland v Severnom mori, aby unikla bývalému priateľovi, ktorý ju ustavične prenasleduje. Brat jej zabezpečil útočisko v priateľovom dome, ale Linda si je zrazu istá, že tam nie je sama. Vydesená vybehne von v ústrety blížiacemu sa orkánu, ktorý odrezal ostrov od pevniny. Na pláži objaví mŕtvolu. Mŕtvy muž má pri sebe pánsku tašku, ktorú Linda vezme so sebou. Zrazu v nej zazvoní mobil a keď ho Linda zdvihne, na druhej strane sa jej ozve Paul Herzfeld, súdny lekár a odborník na ťažké prípady.

Môj názor

Toto je pre mňa tretia kniha od tohto autora a ja opäť nemôžem inak, ako vychváliť ju do nebies. Asi sa budem opakovať, ale to sa v konečnom dôsledku aj dalo očakávať a fanúšikovia Sebastiana to celkom určite pochopia. 

Nakoľko ide o spoluprácu kráľa trilerov (pre mňa určite a verím, že v tom nie som úplne sama), Fitzeka a súdneho znalca Michaela Tsokosa, máme možnosť prečítať si jeden naozaj skvelý psychotriler. Už zase raz. A trúfam si povedať, že jeho knihy sú čím ďalej tým lepšie, prepracovanejšie a tým, že sa tentokrát spojil so súdnym lekárom, pôsobí príbeh realisticky aj napriek tomu, že celé je to maximálne šialené.

Vy viete, že je to nereálne. Viete, že je to príbeh, ktorý nie je ani z jediného percenta založený na pravdivosti. No aj tak vám to nedá a čítate. Čítate, aj keď je to miestami desivé, šokujúce a niekedy dokonca na hranici znesiteľnosti. Pretože je to napísané perfektne. Pretože Fitzek to jednoducho vie. 

Dokážem si spomenúť len na zopár kníh, ktoré ma zaujali hneď od začiatku. Izolovaní k nim nepopierateľne patria, pretože dej je veľmi dynamický, pútavý od prvej strany a jednoducho vám to nedá, kým sa nedostanete na koniec. Ja som ju prečítala za dva dni a to o kvalite knihy naozaj vypovedá skutočne veľa.

Hoci je príbeh napínavý od začiatku, naozaj do tuhého ide až vtedy, keď Herzfeld "prinúti" Lindu urobiť pitvu neznámej mŕtvole, ktorú objavila na pláži. A on ju celý čas naviguje, dáva jej inštrukcie a to z jediného dôvodu - aby zachránil svoju dcéru, pretože v tele mŕtvoly sa nachádza ďalšia indícia, ktorá ho k nej zavedie. Aká očarujúca spolupráca na diaľku, čo poviete?

Nakoľko sa väčšina deja odohráva v pitevni, asi by bolo vhodné slabšie povahy dopredu upozorniť na to, že jesť by pri čítaní asi nemali. Nejedzte pri čítaní všeobecne a hotovo! 

Autor sa však v príbehu nevenuje len pitvaniu ľudí, či bláznivej naháňačke vrah-obeť.
Celé to má troška hlbšiu myšlienku. Snaží sa totiž poukázať na nespravodlivý nemecký právny systém, ktorý odsúdi vraha, či násilníka na 2 roky väzenia, zatiaľ čo daňovému podvodníkovi hrozí 5-6 ročný trest odňatia slobody. Kruté, avšak až príliš reálne. Nielen v Nemecku.

"Nerobte si starosti. Nedopustil som sa daňového podvodu, iba som zabil človeka. Čo také by sa mi mohlo stať?"


Takže na záver opäť zopár hrejivých slov. Bolo to skvelé, mrazivé (čo sa s hrejivým slovom zjavne vylučuje...a nech!) a celý priebeh pitvy bol opísaný skutočne realisticky. Ba dokonca aj všetky zranenia. Áno, zase sa opakujem - vďaka pánovi doktorovi, ktorý sa taktiež podieľal na knihe. Tlieskam tejto spolupráci, pretože z nej nemohlo vzísť nič lepšie a zaručene nesklame žiadneho milovníka skvelých trilerov.
A ja teraz reálne uvažujem nad kúpou ostatných titulov, ktoré mi chýbajú do tejto desivo-napínavej zbierky.

Takou zaujímavosťou a malou čerešničkou na torte je milá pitevná správa namiesto epilógu:-)

Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Tatran.

© 2020 Radka M. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky