Patrick Ness - Noc žeriava

10.12.2019

Žáner: novodobý/spoločenský román
Väzba: pevná s prebalom
Počet strán: 328

O knihe

Magický príbeh inšpirovaný prastarými japonskými mýtmi o vzťahoch medzi rodičmi a dospelými deťmi, medzi rozvedenými partnermi aj medzi kamarátmi a kolegami. Ako tie najnevinnejšie maličkosti dokážu otvoriť cestu k dávno zatrateným blízkym. 

- Nie je žiadne víťazstvo. Nevyhrala som.
- Žiadam od teba len to, o čo si prosila jeho, pani moja. Osloboď ma. Konečne mi odpusti.
- Kto potom ostane, aby odpustil mne? Nemyslím si, že by ma nakoniec dokázal nechať odísť.
- To je večný paradox, pani moja. Jediní, ktorí nás dokážu oslobodiť, sú tí, ktorí sú príliš láskaví na to, aby to urobili.



Môj názor

Aj keď by sa na prvý pohľad mohlo zdať, že ide o príbeh veľmi povrchný, v ktorom nenájdete nič iné, ako bláboly vzťahového typu, ubezpečujem vás, že to tak nie je. Patrick Ness ma skutočne prekvapil. Učaroval mi svojím príbehom, ktorý príjemne zaváňa magickým realizmom. A som si istá, že to na začiatok celkom stačí na to, aby upútal vašu pozornosť.

Tak veľmi som si chcela niečo prečítať od Patricka. Jeho knihy sú rôznorodé a každá jedna by sa dala zaradiť inam. Možno práve preto som netušila, ktorou začať. A ja som rada, že to vyšlo práve na Noc žeriava. Yes!

Možno to bude znieť ako otrepané klišé, ale tento príbeh ma vážne pohltil od samého začiatku. Áno, ten bol fakt skvelý, takmer som nedýchala. Nuž, čo spraví s čitateľom jedno obyčajné nevinné nočné stretnutie so žeriavom. No, až také obyčajné síce nebolo, ale rozhodne som nečakala nijakú nadchádzajúcu magickosť. Bola som si vedomá, že má prísť niečo čarovné, ale netušila som kedy a v akej súvislosti. Takže áno, bola som prekvapená. A očarená tiež.

Ak sa neprizriete bližšie, príbeh osamelého štyridsaťosemročného Američana žijúceho v Londýne by sa vám mohol zdať veľmi plytký a nezáživný. Jeho život takým naozaj aj je. Kým však nestretne svoju veľkú lásku Kumiko. Tá totiž do jeho života vnesie nádej. Nádej na lásku, šťastie či plnohodnotný život. A to práve v čase, keď už takmer ani nedúfa...

Patrick Ness dokázal spojiť nespojiteľné. Príbeh o zničujúcej sile lásky popretkávaný japonskými mýtmi (tie vsuvky z japonských rozprávok tu taktiež hrajú svoju rolu a boli veľmi zaujímavé) na pozadí nekonvenčného umenia, ktoré doteraz netuším, či vlastne reálne existuje alebo bolo taktiež súčasťou "mágie". No ale každopádne, wow. 

Dojímavý príbeh Georga Duncana môže pre mnohých predstavovať zistenie a také to uvedomenie si, že skutočne každý má právo na lásku. Bez ohľadu na to, aký život vedie alebo ako veľmi pochybuje, či si ju naozaj zaslúži.
Veľmi vydarené. A ja môžem rozhodne povedať, že Patrickove knihy budem čítať, kým bude písať. Láska má rôzne podoby a jedna z nich môže vyzerať aj práve takto.

© 2020 Radka M. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky