Normal People

12.05.2020

O seriáli

Connell a Marianne pochádzajú z jedného malého mestečka na západe Írska, no zdá sa, že tam sa podobnosť medzi nimi končí. Connell je v škole obľúbený, zatiaľ čo Marianne je samotárka. Marianne je z bohatej rodiny, Connell vyrastal bez otca a jeho matka je upratovačka. Keď však jedného dňa nadviažu rozhovor - síce trápny, no strhujúci - spustia lavínu, ktorá navždy zmení ich životy.

Môj názor

Tento seriál je nakrútený, ako už všetci istotne vedia, podľa knižnej predlohy, ktorá bola (a myslím, že ešte stále aj je) na sociálnych sieťach natoľko ospevovaná, že ju musel zachytiť každý. A ktorou som ja osobne začala. A ja mám na jazyku jedinú vetu, ktorá moje celkové pocity vystihuje priam dokonale: "Čo mi v knihe chýbalo, to som v seriáli našla." Veru.

Máme možnosť sledovať vzťah a životy týchto dvoch normálne nenormálnych ľudí v rozmedzí niekoľkých rokov, počas ktorých sa obaja menia, dospievajú a nadobúdajú iné názory na život. A ktorí nejakým záhadným spôsobom spolu nedokážu fungovať. Ale ani bez seba. Čo, povedzme si narovinu, v reálnom svete nie je až také neobvyklé.

Romanca Marianne a Connella bola zrejme tým najintímnejším a najviac reálnym počinom, aký som kedy mala možnosť na obrazovke vidieť, podaná úplne bez servítky a s neuveriteľným návalom emócií, ktorý diváka skutočne nešetrí. 
Trpela som s nimi a prežívala každé jedno nezmyselné a nepochopiteľné odlúčenie. Presne také bolo totiž veľakrát aj konanie oboch, no asi to tak jednoducho malo byť. Som si istá, že sa v ich príbehu mnoho ľudí nájde. Aspoň sčasti určite.

Neviem, prečo som toto všetko v knihe vidieť nedokázala. Až dokonca som ju vnímala veľmi povrchne a vo mne nevyvolala nijaké emócie. A nebyť seriálu, na túto dvojicu si viac nespomeniem.

Vinu zrejme môžem zvaliť na preklad, ktorý mi skreslil názor tak veľmi, že som si jednoducho musela napraviť chuť seriálom. A oplatilo sa.
Naozaj skvelé, každá jedna epizóda vás prinúti pozerať ďalej a ďalej, až zistíte, že je koniec. Definitívny. Nielen seriálu, ale aj romance, ktorú si z hlavy tak ľahko nevytlčiem. A sľubujem, že ani vy.

© 2020 Radka M. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky