Leona Deakin - Psychohry

13.01.2020

Žáner: psychologický triler
Väzba: pevná s prebalom
Počet strán: 308

O knihe

Štyria cudzí ľudia sú nezvestní. Na mieste ich posledného výskytu zakaždým zostane prianie k narodeninám, kde stojí:
DÁREK PRO TEBE JE TAHLE HRA.
MÁŠ ODVAHU HRÁT?

Čo ak sú nezvestní ľudia tí, ktorých by ste sa mali báť? 

Môj názor

Z vlastnej skúsenosti nadobúdam pocit a verím tomu, že ak by som Psychohry čítala v slovenskom jazyku (ak by daný preklad vôbec existoval), asi by ma tak nechytili. Zaujali ma totiž od prvej strany a už samotný názov vo mne evokoval niečo tajomné, zaujímavé a niečo, čo sa opäť raz zahrá s mojou psychikou. Vlastne, vhodnejšie slová na opis tohto thrilleru ani neviem nájsť.

O autorke som zachytila, že sa predtým venovala románom, s čím evidentne skoncovala a chopila sa šance preraziť napísaním dobrého thrilleru. Myslím si, že spravila dobre, že prešla na iný žáner, aj keď som nič iné od nej nečítala. Ale musím uznať, že Psychohry jej naozaj vyšli.

Spočiatku mi možno dej prišiel troška chaotický, uznávam, ale ako to už v dobrom príbehu býva, resp. malo byť, postupne všetko do seba zapadne ako puzzle a vy pocítite čitateľskú spokojnosť z finálneho výsledku. V tomto prípade bol ten výsledok rozhodne príjemným prekvapením.
Nájdete tu možno viac psychologických omáčok, ako ste možno zvyknutí, ale či sa vám to páči alebo nie, aj tie robia thriller psychothrillerom. Deal with it.

Mojou jedinou výhradou je snáď len to, že som si nedokázala vytvoriť vzťah ku žiadnej z postáv, nakoľko mi ani jedna nebola vyslovene sympatická. Samotný dej bol však slušnou kompenzáciou a ja som spokojná.

V dnešnej dobe je, podľa môjho skromného názoru, napísať dobrý thriller veľmi náročné. Či už kvôli preplnenému trhu, ktorý ozaj praská vo švíkoch, ale takisto vymyslieť neohraný originálny námet tak, aby zaujal, to je podľa mňa skutočná výzva. A ja si dovolím tvrdiť, že tento počin patrí ozaj k tým lepším.

Možno som však očakávala niečo viac "temné", ale keďže ma rozuzlenie príbehu vcelku šokovalo a príbeh zaujal nielen svojím spracovaním a námetom, myslím si, že rozhodne stojí za povšimnutie.



Za knižku vďačím www.knihcentrum.sk

© 2020 Radka M. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky