Glendy Vanderah - Kde sa les dotýka hviezd

03.12.2019

Žáner: novodobý román
Väzba: pevná s prebalom
Počet strán: 324

Nikto nevie, odkiaľ prišla. Odrazu je tu a čaká na zázrak. 

O knihe

Po bolestnej strate matky a vlastnom boji s rakovinou si chce Joanna Tealová dokázať, že ju nedávne útrapy nezlomili, a vráti sa k doktorandskému výskumu, ktorý sa zaoberá hniezdením vtákov vo voľnej prírode v americkom štáte Illinois. Vrhne sa do práce a venuje sa jej od svitu do mrku, až kým jej osamelú rutinu nenaruší príchod tajomného dieťaťa, ktoré sa objaví pri jej chate bosé a posiate modrinami. Dievča tvrdí, že prišlo z vesmíru, aby sa na Zemi stalo svedkom piatich zázrakov. Jo znepokojujú viditeľné znaky násilia na dieťati a keďže nevie, v akom domácom prostredí vyrastá, zdráhavo súhlasí s tým, aby u nej zostalo - aspoň dovtedy, kým sa nedozvie viac o jeho minulosti.

Môj názor

Tento príbeh som začala čítať s veľkými obavami. Pretože ja a fantasy naozaj nie sme veľkí kamaráti a obávala som sa toho, čo príde. Našťastie neprišlo nič, čo by moje obavy potvrdilo, pretože fantazijných vecí tu mnoho nenájdete. Na moje šťastie. A ak tento žáner (ne)máte v obľube rovnako ako ja, tak zrejme aj na vaše.

Dej sa totiž začína dosť neuveriteľne, miestami mi matne pripomínal sci-fi, no postupne sa z toho všetkého akosi vyvŕbil vcelku pekný príbeh o láske plný emócií, nádeje a znovunájdeného šťastia.

Príbeh je to veru krásny, to áno. Lenže ja tak veľmi nemám rada, keď postavám akoby mávnutím čarovného prútika všetko vychádza, všetky prekážky sa zrazu stratia and everything's alright a žili šťastne. Ale keďže už anotácia sľubovala príbeh magický, asi sa tam nejaké to čaro očakáva. Takže nedbám a držím ústa a krok.

Dievčatko, ktorého meno som si nevedela ani za svet zapamätať a ktoré sa z ničoho nič zjaví pred dverami chaty životom potrápenej Jo, si jednoducho musíte zamilovať okamžite. Nikto nevie, odkiaľ prišla a nie je úplne vylúčené, že na to neprídete ani po prečítaní poslednej strany. Aspoň teda ja som mala ten pocit, že to nebolo úplne jednoznačne vysvetlené. Ale tak no čo už. Veď nemôžeme vedieť všetko a troška neodkrytého tajomna nám predsa neublíži.

Tvrdí, že sa volá nejako čudne (stále si nepamätám jej pôvodné meno) a bola som veľmi vďačná, keď sa o pár strán ďalej rozhodla svoje meno zmeniť na Ursa. Čo bolo pre mňa už ľahšie zapamätateľné a mohla som sa tak v deji posunúť ďalej.
Ursa prišla na Zem znenazdajky a nevráti sa domov, kým neuvidí päť zázrakov. Svojich vlastných. Každý jeden bol veľmi dojímavý a podaný tak pekne, detsky.

Vôbec som netušila, čo mám očakávať a už vôbec nie, že dostanem príbeh opradený tajomstvom a navyše s hlbokou myšlienkou, ktorá vás prinúti uvedomiť si dôležitosť rodiny a vytvárania pút. A tu sa vytvorilo puto práve tam, kde by ste ho čakali najmenej.

Hoci mi prišlo mnoho kapitol zbytočných a naozaj sa tu neudialo nič prevratné či nečakané, páčilo sa mi to a bol to pre mňa jedným slovom oddych. Celé je to také milé, pekné, tajomné a ak máte chuť na knižku, pri ktorej si zaručene oddýchnete, Kde sa les dotýka hviezd je skvelou a ideálnou voľbou pre vás.




Za knižku ďakujem vydavateľstvu Tatran. Ich knižky majú tendenciu nesklamať a táto nebola výnimkou.

© 2020 Radka M. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky