Eva Borušovičová - Do plaviek

26.02.2019

Žáner: texty
Väzba: pevná s prebalom
Počet strán: 300

O knihe

Prečo do plaviek? Pretože táto kniha je plná textov, ktoré mnohé veci odhaľujú a ponúkajú návod, ako preplávať životom, láskou, manželstvom, rodičovstvom, každodennými radosťami aj stratami.
Sú to texty, kde aj do tých najsmutnejších a najtemnejších hĺbok prenikne lúč hrejivého a láskavého slova. A dávajú odvahu.

Texty vychádzali v denníkoch, týždenníkoch a mesačníkoch a ľudia sa na dni, keď ich mohli čítať, tešili. Teraz sa s nimi, zoskupenými v jednej knižke, môžu tešiť každý deň. Tak do plaviek! Do plaviek nie je treba schudnúť, opáliť sa, ani inak zdokonaliť. Do plaviek sa treba obliecť.

Vypusťme pár povinností. Muži, ženy, deti aj bohovia celého sveta nás budú milovať aj lenivé a užitočné len na pol plynu. Nenarodili sme sa preto, aby sme podávali výkon. Narodili sme sa preto, aby sme obohatili tento svet svojou jedinečnosťou, ktorá je pominuteľná a preto ju netreba prepásť. 

Môj názor

Pri čítaní tejto knihy mi mnohokrát napadlo, s akou neuveriteľnou ľahkosťou a nadhľadom sú všetky príbehy, alebo teda články napísané. Autorka každý príbeh vyšperkovala a mnohokrát mi vyčarila úsmev na tvári, pretože som sa v nejednom príbehu skutočne našla.
Mne osobne sa viac páčila prvá polovica knihy, pretože práve tú som vnímala ako oddychové čítanie vhodné na nudné večery. Témami druhej polovice knihy sú rôzne problémy ľudstva, ktoré rozhodne nie sú menej zaujímavé, no už to pre mňa nebolo také to pohodové čítanie.
Knihu odporúčam ľuďom, ktorí potrebujú na chvíľku vypnúť, zrelaxovať, možno zabudnúť na vlastné problémy a prísť na iné myšlienky. Práve na to je jednoducho ideálna.

Mnohé texty však zanechávajú aj veľmi silný odkaz, posolstvá, ktoré mi neraz otvorili oči a prinútili ma zamyslieť sa nad dnešnou uponáhľanou dobou, v ktorej žijeme.

"Začínaj každý deň tak, ako keby si mala práve narodeniny. Nemáme toho vždy na starosti málo, ale na to, aby sme to zvládli ako harmonické bytosti, treba medzitým robiť to, čo nás teší."

© 2020 Radka M. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky