Elizabeth Strout - Olive Kitteridge

30.09.2019

Žáner: novodobý román
Väzba: pevná
Počet strán: 274

O knihe

Niekedy prísna, inokedy trpezlivá, niekedy vnímavá, inokedy smutne popierajúca skutočnosť. Olive je učiteľka na dôchodku v malom mestečku Crosby na pobreží v americkom Maine. Neznáša zmeny v meste ani vo svete, ale nie vždy si všimne, ako sa menia ľudia okolo nej: hudobník prenasledovaný starou láskou, bývalý študent, ktorý stratil túžbu žiť, jej vlastný dospelý syn, ktorého mučí jej iracionálna povaha, alebo jej manžel Henry, ktorý svoju vernosť ich vzťahu považuje za požehnanie a prekliatie zároveň. 


Môj názor

Priznám sa, že opäť sa mi stalo, že som po knihe siahla len kvôli obálke. V poslednej dobe sa mi to stáva akosi často, ale čo už so mnou. Čo už s nimi, keď sú také krásne?
Povedala som si, že raz sa mi to ale určite vypomstí. Či to bol aj tento konkrétny prípad, sa dozviete nižšie.

Veľmi dlho mi trvalo, kým som sa začítala do tejto knihy. S Olive Kitteridge som nijakým spôsobom nesympatizovala, pretože sa od začiatku javila ako stará, zatrpknutá žena a keďže je učiteľkou na dôchodku, niet sa veľmi čomu diviť. Asi to bude charakterová črta.

Keďže Olive svoje nálady strieda ako na bežiacom páse, naozaj nemá priveľa ľudí vo svojom okolí, ktorí by to s ňou boli schopní vydržať. Až na jej manžela, ktorý teda asi musí. Inak by to nevydržal ani on. Jej syn Christopher už totiž pochopil, že to s ňou jednoducho podobrotky nepôjde.

Čo ma najviac na knihe sklamalo, bolo asi zistenie, že je písaná formou krátkych poviedok, v ktorých Olive nejakým spôsobom figuruje. Či už sú to príbehy ľudí, ktorí niekedy boli súčasťou jej života, alebo sú to príbehy Olive samotnej. Nie je to jeden typický ucelený román, na aké som zvyknutá a ktoré uprednostňujem, takže toto bolo pre mňa obrovské mínus.

Hoci je kniha napísaná naozaj bravúrne a inteligentne, príbehy Olive ma nechali chladnou a nebolo mi jej ani zamak ľúto. Ľúto mi bolo, naopak, ľudí, ktorí niekedy s ňou prišli do kontaktu.

Neviem, či je toto jedna z tých kníh, ktoré by som chcela odporúčať ďalej, pretože ja sama neviem, čo si o nej myslieť. Mňa jednoducho neoslovila. Dozvedela som sa aj o rovnomennom seriáli podľa tejto knižnej predlohy a pravdupovediac, netrúfam si naň a pozerať ho ani nebudem.

© 2020 Radka M. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky