Celeste Ng - Stačí škrtnúť zápalkou

19.02.2019

Žáner: spoločenský román
Väzba: pevná
Počet strán: 344

O knihe

Román skúma váhu tajomstiev, povahu umenia a identity, silu materstva - a nebezpečenstvo viery, že pohromu možno odvrátiť, ak sa človek drží pravidiel.

V Shaker Heights, pokojnom, príjemnom predmestí Clevelandu, je všetko plánované - od kľukatých ciest cez farby domov až po úspešný život obyvateľov. Nikto nestelesňuje tohto ducha lepšie ako Elena Richardsonová, ktorá sa dôsledne riadi zásadou hrať podľa pravidiel.
Vtedy sa na scéne zjaví Mia Warrenová, tajomná umelkyňa a slobodná matka, ktorá prenikne do tejto idylickej bubliny s dcérou tínedžerkou Pearl a prenajme si dom od Richardsonovcov. Mia nesie so sebou tajomnú minulosť a neberie ohľad na pravidlá, takže hrozí, že obráti naruby túto starostlivo usporiadanú komunitu.

Môj názor

Dej mal zo začiatku na môj vkus príliš dlhý rozbeh, no pri čítaní som si ani neuvedomila, kde nastal ten zlom a osudy postáv ma úplne pohltili a celé dianie som prežívala s nimi.
Príbeh je o dvoch ženách s rozdielnymi hodnotami, životnými názormi i názormi na výchovu detí. Mia s Pearl po presťahovaní sa do Shaker Heights, kde je všetko dopredu naplánované, úplne nezapadajú do dokonalej komunity mesta. Veľmi sa mi páčilo, že sú obe úplne iné ako zvyšok obyvateľstva, čím samozrejme poriadne zamiešajú karty.
Obľúbená postava - Izzy, ktorá sa vymyká "normálu", alebo všetkému, čo je pre jej matku, pani Richardsonovú, typické, sa celý čas hľadá a nakoniec práve vďaka Mie nájde samu seba.
Túto knihu by som skôr odporučila čítať ženám, nakoľko sa v nej mnohokrát rieši materinská otázka a keďže aj ja som matkou, v tomto príbehu som sa našla paradoxne najmä vďaka vedľajšej postave Bebe, ktorá sa zúfalo snaží získať svoje dieťatko späť, nenechať ho napospas "dokonalej" rodinke a ja som jej celý čas držala palce, pretože každý si v živote zaslúži druhú šancu.

Naozaj výborné čítanie.

Jedinými mínusmi pre mňa boli:
- dlhý a pre mňa trocha nudný začiatok
- dlhé kapitoly (v knihe vždy uvítam kratšie, pretože si zakaždým poviem "ešte jednu kapitolu" a tým pádom sa rýchlo číta)
- preklad názvu knihy (oveľa viac sa mi páči výstižnejší český preklad "Ohníčky všude kolem", ale to je naozaj len detial).

© 2020 Radka M. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky