Alica Rynke - Okno do záhrady

07.03.2019

Žáner: román/triler
Väzba: pevná
Počet strán: 240

O knihe

Zuzanu s Mirkou po skončení strednej školy neprijmú na vysokú. Rozhodnú sa, že si pôjdu zarobiť do Anglicka a zároveň sa zdokonalia v angličtine. Starajú sa o starého pána Smitha a jeho vnučku Zoe, postihnutú schizofréniou. Jedného dňa Zoe ukradne Zuzane fľašu džinu, opije sa, vypadne z okna a zabije sa. Vyšetrovanie smeruje k tomu, že vinná je Zuzana. Tá však nečaká na súdne pojednávanie a uteká preč. Kam a prečo...?

"Život je len pohľad cez okno. My sme tým oknom."


Môj názor

Priznám sa, že často si knihy vyberám na základe recenzií. Tentokrát som však do toho šla na vlastnú päsť a pustila sa do čítania s nadšením z novej knihy. Pre zmenu som siahla po knihe od autorky, o ktorej som predtým ešte nepočula. A teraz si nie som istá, či som spravila dobre.
Námet príbehu o dvoch dievčatách, ktoré sa ocitnú v anglickej rodine mi prišiel zaujímavý, štýl autorkinho písania ma však zaujal už menej. Nespočetné množstvo gramatických chýb (čo mňa najviac od čítania odrádza), pre mňa veľa klišé momentov a jedna jediná zaujímavá udalosť, ktorá sa stala až na konci knihy a aj to už bola spomenutá v anotácii, čomu ja teda celkom nerozumiem.
Ale aby nebola moja recenzia úplne negatívna, na jej obhajobu musím povedať, že dej je napísaný jednoducho a práve preto sa veľmi ľahko a rýchlo číta. Oceňujem aj krátke kapitoly, ktoré vás priam nabádajú, aby ste pokračovali ďalej.

Postava Mirky mi ihneď prirástla k srdcu, no s jej egoistickou kamarátkou Zuzanou to už bolo horšie. Mňa teda nesmierne vytáčala.
Dej sa vôbec nevlečie, nenájdete tu siahodlhé opisy a už po pár stranách sa dozviete, o čo v knihe ide a to niekedy vôbec nie je na škodu.

Môj celkový dojem z knihy bol zo začiatku veľmi negatívny, no s odstupom času (niekedy stačí aj deň) ju hodnotím neutrálne. Možno tá romantika ku koncu to trocha vylepšila:-)

© 2020 Radka M. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky