John Strelecky - Návrat do Kaviarne na konci sveta

17.07.2020

Žáner: psychologický/motivačný román
Väzba: pevná s prebalom
Počet strán: 244

O knihe

Pred desiatimi rokmi zablúdil do Kaviarne na konci sveta manažér John. Zišiel z cesty a chcel si len vypiť kávu. V útulnej kaviarničke našiel na jedálnom lístku tri nezvyčajné otázky Prečo si tu? Bojíš sa smrti? Vedieš naplnený život?, ktoré mu načisto zmenili život. V rozhovore s majiteľmi kaviarne si uvedomil hodnotu života a začal ho naplno vychutnávať. 
Čas si rozdelil medzi prácu a cestovanie, o ktorom roky sníval. Teraz rok pracuje a rok cestuje. Na potulkách po Havaji znovu narazil na známu kaviarničku. Tí istí majitelia, len iné vystresované osadenstvo. Spolu s Johnom si užívame domácku a prekrásnu atmosféru na pobreží Havaja, nové príbehy a nové podnety, ktoré nám prenikajú priamo do duše a sú nesmierne dôležité pre správny výber cesty životom. 

"Slzy sú drahocenné znamenie. Naznačujú, že čosi považujeme za dôležité."

Môj názor

Ja som sa rovno pustila do druhej časti populárneho príbehu o Kaviarni, ktorá záhadne a úplne znenazdajky mení miesto, a v ktorej každý človek s akýmikoľvek pochybnosťami nájde odpovede na svoje otázky. 

Aj napriek tomu, že som prvú časť Kaviareň na konci sveta nemala možnosť čítať (klamem, vôbec ma nezaujala a ja doteraz nechápem prečo), celé to nesmierne dáva zmysel aj bez nej a veľmi ľahko pochopíte dané súvislosti. 

Priznám sa, že som motivačným knihám nikdy nevedela prísť na chuť. Navyše, ak by som povedala, že som sa im na míle vyhýbala, nebola by som ďaleko od pravdy. A to bude zrejme tým, že som nikdy nedokázala uveriť, že by zopár viet dokázalo nejakým spôsobom zmeniť alebo ovplyvniť môj doterajší život. Po dočítaní tejto knihy si tým však už nie som až taká istá. Našla som si tu zopár viet a rád, nad ktorými som sa minimálne pozastavila. A myslím, že každý z vás si tam nájde to svoje.

Tento príbeh ja zaručene iný, ako ostatné. Také tie "múdrosti" sú tu napísané s úplnou ľahkosťou, sú nenápadne zakomponované do deja, čiže pôsobia fakt nenútene a prirodzene.

Už prvé riadky vás očaria svojím tajomnom. Celé je to také milé, pekné, záhadné a tieto pocity sa vo mne nestratili ani po prečítaní poslednej strany. 

Tento nevšedný príbeh vám nadelí mnoho cenných rád, dočítate sa o všakovakých pravdách a dovolím si tvrdiť, že niektorým z vás možno otvoria oči. Pre mňa bol veľmi milým prekvapením a ja už teraz viem, že sa k nej niekedy zase raz vrátim.

"Váš život nie je omyl, náhoda ani číra zhoda okolností. Ste tu z akéhosi dôvodu, inak by ste tu neboli. A aj keď sa občas zdá, že ste beznádejne stratení a nikdy sa z toho nedostanete, vždy sa nájde pomoc."

Za túto silnú knižku ďakujem, ako inak, vydavateľstvu Tatran.

© 2020 Radka M. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky